Diensten3

Wij geloven en bewijzen keer op keer, dat je iedere key-account kunt behouden die je wilt behouden. Dat is waarom wij doen wat we doen. En dat is waarvoor onze opdrachtgevers ons inzetten.

Een kleine verbetering in uw vermogen om klanten te behouden heeft een enorm effect op de winst van uw organisatie. Onze opdrachtgevers hebben in hun samenwerking met ons nooit minder dan 400% rendement op hun investering behaald.

Al meer dan 30 jaar doen wij onderzoek naar de waardebeleving van managed service klanten en brengen deze inzichten ons in een unieke positie om onze opdrachtgevers te leiden naar behoud en winstgevendheid van al hun key-accounts.

De kern van onze dienstverlening betreft het structureel verbeteren van deze resultaten. Samen ontwikkelen we deze competentie. Klantbehoud is een organisatiecompetentie, niet het resultaat van een afdeling of enkele individuen. Management, sales en operations zijn gezamenlijk verantwoordelijk en hebben ieder een eigen rol te spelen.

Maar niet iedere organisatie heeft onze integrale dienstverlening nodig. Meer dan genoeg organisaties hebben wij kunnen helpen met onderdelen van onze dienstverlening.

Hieronder beschrijven wij enkele diensten die wij met plezier op zichzelf verlenen en uw organisatie veel waarde kunnen brengen.

Trainingen zijn een uitstekende plaats om te beginnen met verbeteren. Heeft uw organisatie al eens training gehad op gebied van klantbehoud? Het is verrassend anders dan de traditioneel sales georiënteerde trainingen voor accountmanagers. De inspirerende inzichten zetten uw menen aan tot anders werken.

Onze trainingen zijn altijd praktisch van aard. Al in de training passen de deelnemers de nieuwe inzichten toe op eigen klanten. Hierdoor verkrijgen we tevens goed zicht op de structurele werkwijze van uw organisatie. Op het systeem in uw organisatie en de processen. Na afloop van de training gebruiken wij deze kennis om u te laten zien hoe u klantbehoud kunt ontwikkelen als organisatiecompetentie.

Onze workshops zijn gericht op het senior management. Deze hebben een besluitvormend karakter. Wij helpen u kaders te scheppen voor effectief accountmanagement in de organisatie. Deze workshops ontwikkeld op basis van 30 jaar ervaring in het begeleiden van managed service organisaties naar best practices op gebied van leiderschap in accountmanagement.

Ziet uw het ontwikkelen van een gezamenlijke in uw managementteam als start visie van een verbeterproces? Dan is een ‘Management Challenge’ wat voor u.

Wij geloven zeker dat hoe het management van uw organisatie denkt, bepaalt waar de hele organisatie op focust. Het doel van een Management Challenge is het ontwikkelen van een gezamenlijke visie op klantbehoud en klantwinstgevendheid. Vraag naar deze mogelijkheid bij een van onze partners.

Samen met Coles College of Business heeft Tenacity haar kennis en ervaring omgezet in een online opleiding in Accountmanagement. Coles College of Business is de business school van de Kennesaw State University. In grootte is dit de tweede business school in Georgia, USA met meer dan 6.000 studenten.

De opleiding Accountmanagement is gebaseerd op Tenacity’s Clients for Life® client retention process. Het doel is om de achterliggende principes, de werking van de instrumenten en hoe deze samenhangen te begrijpen. Maar de opleiding legt de focus op het accountmanagement deel uit het Clients for Life proces:

1) Waardecreatie gebaseerd op klantverwachtingen.
2) Ontwikkelen van professionele relaties.
3) Managen van inhoudelijke expertise bij het leveren van diensten en het brengen van innovatie.

Wanneer accountmanagers deze opleiding volgen ontstaat er een gemeenschappelijke taal en een verantwoordelijkheid voor toepassen van het geleerde. Hierdoor kunnen organisaties enorm groeien in zowel klanttevredenheid als klantretentie.

Na afronding van de opleiding ontvang je als deelnemer een “Digital Badge” in Accountmanagement. Een digital badge is een nieuwe vorm van micro-accreditatie waarmee je opleidingsresultaten officieel valideert. De digital badge is zichtbaar te maken op je LinkedIn-profielpagina en andere sociale media.

Wanneer u als manager meer wilt leren over de mogelijkheden van de opleiding in Accountmanagement en over de Digital Badge als nieuwe vorm van digitale certificering, klik dan op de button hier beneden. Je opent dan de website van het Tenacity Center for Account Management and Client Retention.

FreshEyes Reviews
U zult verrast worden door de waarde van dit instrument.
FreshEyes Reviews zijn onafhankelijke assessment van uw positie bij belangrijke klanten om risico’s en kansen bloot te leggen die de eigen organisatie niet ziet. Het kenmerk van een blinde vlek is dat je niet weet dat je hem hebt. En dat is levensgevaarlijk bij uw grote klanten. Klanten nemen beslissingen op basis van hun perceptie van waarde en niet op basis van de uwe

PostMortem Audits
Klanten of offertes verliezen is zelden een kwestie van prijs. Wilt u meer offertes winnen of minder klanten verliezen? Dan begint het leerproces bij het kennen van de werkelijke redenen waarom uw klanten voor een concurrent kozen. Het is bijna altijd een kwestie van waarde. Welke waarde? En waarom heeft uw organisatie hierin iets gemist?

Common Threads analyse
Na een zestal FreshEyes Reviews en/of PostMortem Audits stellen wij een eerste Common Threads analyse voor u op. Deze analyse geeft u inzicht in de dominante thema’s en verbetermogelijkheden voor uw organisatie. Nu wordt zichtbaar welke organisatorische, culturele of procesmatige verbeteringen volgens uw klanten de rode draad vormen.

Processen zijn hoe een organisatie werkt, hoe een organisatie resultaten behaalt. Zeker op de kern van uw werkwijze wilt u grip hebben.

Voor accountmanagement is uw ‘Client engagement model’ of ‘Klantbedieningsconcept’ de kern van uw werkwijze.

Het klantbedieningsconcept van Tenacity is een best practice voor managed service organisaties. Het is een volledig uitgewerkt proces klaar om direct in uw organisatie te worden geïmplementeerd. Het heeft al voor vele bedrijven geleid tot een enorme toename in grip op hoe de organisatie werkt.

Met dit best practice klantbedieningsconcept is uw organisatie in staat om van maximale waarde te zijn voor uw klanten. Het maakt van uw organisatie de meest proactieve dienstverlener in uw sector gericht op veel meer waarde dan alleen in het contract is vastgelegd. Het laat u echt onderscheidende waarde leveren die zorgt voor behoud en winstgevendheid van uw belangrijkste contracten.

Kernonderdelen van het bedieningsconcept:

  • Het Web of influence
  • De Transition Meeting
  • De Transition Lite Meeting
  • De Expectations Session
  • Team Account Retention Planning (T.A.R.P.)

Deze best practice is specifiek ontwikkeld voor managed service bedrijven in samenwerking met enkele van de meest vooraanstaande dienstverleners in de wereld.

Een licentie geeft u niet alleen toegang tot de instrumenten en processen, het geeft recht om uw mensen volledig zelfstandig in huis te trainen. Hiervoor leiden wij mensen in uw organisatie op.

Klik op de knop om meer te lezen over het waarom managed servces een ander client engagement model nodig hebben en hoeveel impact dit kan hebben op uw resultaten.

Het Clients for Life® client retention process is een gestructureerde methode voor behoud en groei van key-accounts. Specifiek voor Managed Services.

Clients for Life bevat alle processen en instrumenten die een organisatie nodig heeft op dit gebied. Van het maken van strategisch commerciële keuzes tot en met een regiemodel voor managed service contracten.

Ruim € 23 miljard aan klantcontracten wereldwijd wordt beschermd met dit proces. Voor onze klanten heeft dit een enorme toename in organisatiewinst tot gevolg op basis van resultaten in behoud, groei en resultaat in deze contracten.

Deze best practice is klaar om direct in uw organisatie te implementeren. Hiermee neemt het vermogen van uw organisatie om uitzonderlijke resultaten te behalen structureel toe.

Deze best practice is specifiek ontwikkeld voor managed service bedrijven in samenwerking met enkele van de meest vooraanstaande dienstverleners in de wereld.

Een licentie geeft u niet alleen toegang tot de instrumenten en processen, het geeft recht om uw mensen volledig zelfstandig in huis te trainen. Hiervoor leiden wij mensen in uw organisatie op.