Accountmanagement best practices

Processen voor grip en effectiviteit.

Processen zijn uitgewerkte werkwijzen om resultaten te realiseren. Ze geven organisaties grip. Tenacity voorziet organisaties in de managed service industrie al jaren van best practices in accountmanagement. Processen en instrumenten die hun grote waarde al jaren bewijzen.

Het Clients for Life accountmanagement-proces van Tenacity is zo’n best practice proces. Dit proces ondersteunt de accountmanager is zijn kernrol: regievoeren over de samenwerking met de klant. Implementatie van dit proces geeft uw organisatie direct een enorme impuls. Het verhoogt direct de organisatiegraad in uw organisatie. Dat geeft grip en controle. En het verhoogt onmiddellijk de effectiviteit van uw organisatie. Problemen worden voorkomen voordat ze ontstaan. Geen kans wordt meer gemist.

Processen zijn hoe een organisatie werkt, hoe een organisatie resultaten behaalt. Zeker op de kern van uw werkwijze wilt u grip hebben.

Voor accountmanagement is uw ‘Client engagement model’ of ‘Klantbedieningsconcept’ de kern van uw werkwijze.

Het klantbedieningsconcept van Tenacity is een best practice voor managed service organisaties. Het is een volledig uitgewerkt proces klaar om direct in uw organisatie te worden geïmplementeerd. Het heeft al voor vele bedrijven geleid tot een enorme toename in grip op hoe de organisatie werkt.

Met dit best practice klantbedieningsconcept is uw organisatie in staat om van maximale waarde te zijn voor uw klanten. Het maakt van uw organisatie de meest proactieve dienstverlener in uw sector gericht op veel meer waarde dan alleen in het contract is vastgelegd. Het laat u echt onderscheidende waarde leveren die zorgt voor behoud en winstgevendheid van uw belangrijkste contracten.

Kernonderdelen van het bedieningsconcept:

  • Het Web of influence
  • De Transition Meeting
  • De Transition Lite Meeting
  • De Expectations Session
  • Team Account Retention Planning (T.A.R.P.)

Deze best practice is specifiek ontwikkeld voor managed service bedrijven in samenwerking met enkele van de meest vooraanstaande dienstverleners in de wereld.

Een licentie geeft u niet alleen toegang tot de instrumenten en processen, het geeft recht om uw mensen volledig zelfstandig in huis te trainen. Hiervoor leiden wij mensen in uw organisatie op.

Klik hier om meer te lezen over het waarom managed services een ander client engagement model nodig hebben en hoeveel impact dit kan hebben op uw resultaten.

Waardoor organisaties in de problemen komen

Brandjes blussen kost een vermogen aan tijd en geld

  • De organisatie is te reactief
  • Accountmanagers zijn teveel gericht op operationele zaken
  • Klanttevredenheid is laag of gemiddeld
  • Het is niet duidelijk of iedereen de juiste dingen doet en deze juist doet
  • Er is behoefte aan verhoging van de accountmanagement competenties

Organiseer het fundament

Vergroot de organisatie-competentie

Of u grip heeft op de resultaten is afhankelijk van de organisatiegraad. Wanneer de belangrijkste en fundamentele zaken door iedereen anders kunnen worden ingevuld, worden uitkomsten variabel. Daarmee is de controle weg.

Processen zijn hoe een organisatie werkt, hoe u resultaat behaald. Als er heldere en effectieve processen zijn voor het organiseren van de essentiële zaken, kunnen individuele competenties worden ingezet voor ad-hoc zaken. Als er weinig escalaties zijn en de resultaten hoog, is er grip en rust.

Zet een eerste stap

Het begint met nieuwe inzichten

Er zijn verschillende manieren waarop Tenacity u kan laten zien welke structurele en fundamentele verbeteringen in uw organisatie mogelijk zijn. Training is daarvan een vaak gekozen en makkelijke stap.

Een kleine investering in training biedt grote nieuwe inzichten. Inzicht alleen is nog geen verandering, maar stimuleert de wens om het beter te doen. Enthousiasme uw team over deze nieuwe inzichten is een goed uitgangspunt voor structurele verbetering.

Alle trainingen van Tenacity kennen een heel praktische opzet. Door met uw praktijk aan de slag te gaan krijgt de trainer veel praktisch inzicht in de huidige processen, systemen, instrumenten en strategie van de organisatie. Deze inzichten worden na afronding van de in-company trainingen geanalyseerd. De uitkomst van deze analyse geeft inzicht in de structurele mogelijkheden om uw organisatie te ontwikkelen.