Het Clients for Life® proces

Een best practice, specifiek voor Managed Services.

Gedurende 30 jaar hebben we met de meest vooraanstaande dienstverleners in de wereld de best practices ontwikkeld voor omzetbehoud en groei van klanten. In Clients for Life zijn deze best practices tot in detail uitgewerkt in processen en instrumenten, klaar voor implementatie in uw organisatie. Clients for Life bevat alle processen en instrumenten die een organisatie nodig heeft op dit gebied. Van het maken van strategisch commerciële keuzes tot en met een regiemodel voor managed service contracten. Lees meer …

Winstgevende groei begint met klantbehoud

De belangrijkste succesfactor

Iedere organisatie werkt aan behoud van klanten, groei van klanten en nieuwe klanten. Voor de meest succesvolle organisaties is dit ook de volgorde van prioriteit. De impact van klantbehoud op de winst en groei in managed services is enorm. Voor verschillende klanten is de EBITDA na implementatie van het Clients for life proces zelfs toegenomen met meer dan € 100 miljoen per jaar!

Onderscheidend vermogen in competitieve markten

Organiseer uw waardecreatie

Klanten laten je echt wel merken wanneer zij geweldig veel waarde ervaren in de samenwerking. De samenwerking groeit dan bijna als vanzelf.
Zelfs in zeer competitieve marketen is uitstekend waarde te creëren. Lees hier meer over waardecreatie in managed services.

U kunt concurreren op prijs of op waarde. Als u ervoor kiest om op waarde te concurreren, wilt u dat dit een organisatie-competentie is en niet afhangt van individuele personen.

Effectieve processen hebben een bijzonder grote en duurzame impact op het vermogen van uw organisatie om waarde te creëren. Processen zijn hoe de organisatie werkt, hoe uw waardestrategie in de praktijk vorm krijgt.

Zet een eerste stap

Het begint met nieuwe inzichten

Er zijn verschillende manieren waarop Tenacity u kan laten zien welke structurele en fundamentele verbeteringen in uw organisatie mogelijk zijn. Training is daarvan een vaak gekozen en makkelijke stap.

Een kleine investering in training biedt grote nieuwe inzichten. Inzicht alleen is nog geen verandering, maar stimuleert de wens om het beter te doen. Enthousiasme uw team over deze nieuwe inzichten is een goed uitgangspunt voor structurele verbetering.

Alle trainingen van Tenacity kennen een heel praktische opzet. Door met uw praktijk aan de slag te gaan krijgt de trainer veel praktisch inzicht in de huidige processen, systemen, instrumenten en strategie van de organisatie. Deze inzichten worden na afronding van de in-company trainingen geanalyseerd. De uitkomst van deze analyse geeft inzicht in de structurele mogelijkheden om uw organisatie te ontwikkelen.