Open training

Training Account Planning

Het werken met accountplannen kan de doelmatigheid van commerciele activiteiten flink verhogen. Traditionele accountplannen zijn in de praktijd vaak een onwelkome belasting voor accountmanagers. Als gevolg worden ze vaak niet of half gemaakt en verdwijnen ze in een la tot het volgend jaar.

In de training ‘Account planning’ ga je werken aan een concreet accountplan met een inhoud die daadwerkelijk zorgt dat je in je dagelijkse praktijk effectiever werkt aan betere commerciële resultaten. Geen lange analyses over ‘onze eigen sterktes en zwaktes’. De klant met zijn verwachtingen en doelen staat centraal.

Ook leer je werken met retentieplannen. Dit is het plan dat je als accountmanager ontwikkelt, ruim voordat het contract afloopt, om in de best mogelijke positie te zijn om het contract te verlengen/behouden. Een retentieplan omvat de te ontwikkelen waardepropositie en de strategie voor behoud van een account.

Open ééndaagse training op donderdag 28 mei

Voor deze training kun je je als individu inschrijven. Alle (Key) Accountmanagers met verantwoordelijkheid voor grote klanten in dienstverlenende organisaties zijn welkom.

Werkwijze

Een doel zonder plan is slechts een wens.

Je krijgt het best practice accountplan- en retentieplan format in de training aangereikt en leert hier intensief mee werken door direct met je eigen klanten aan de slag te gaan. Je ervaart direct de praktische waarde. De plannen leiden je naar de juiste activiteiten in de praktijk en zorgen dat je de juiste vragen stelt en onderwerpen bespreekt met je klant. Als je je deze werkwijze eenmaal eigen hebt gemaakt, is het plan en wat je doet in de praktijk één en hetzelfde. Je bent dagelijks met je plan bezig, niet eenmaal per jaar.

Onderwerpen

  • Accountmanagement principes
  • Wat moet je managen als accountmanager?
  • Welke elementen van een accountplan zijn voor jou als accountmanager relevant?
  • Het best practice accountplan voor managed services
  • Waarde volgens de klant versus doelen van jouw organisatie
  • Realiseren van verwachtingen
  • Van leverancier naar partner
  • Bijdragen aan de doelen van de klant
  • Retentieplanning, wie en wanneer?
  • Opstellen van account- en retentie plannen voor de eigen accounts

De trainer

Praktische informatie

Locatie: Amersfoort

Tijden: van 9:30 tot 17:00 uur

Maximaal aantal deelnemers: 10

Kosten: € 495,- inclusief koffie, thee en lunch

Alle training worden verzorgd door een ervaren Tenacity partner. Op 28 mei is Marco Reijntjens uw trainer. Marco is managing partner van Tenacity in Europe en onder zijn begeleiding hebben enkele van de meest vooraanstaande dienstverleners hun resultaten significant weten te verbeteren.

Heeft u vragen over de training of wilt u weten of de training voor u geschikt is?

Bel of mail gerust even: 06 – 5162 3518 – marco@tanacity.nl

Inschrijven