Trainingen en Workshops

Trainingen voor managed service organisaties

De trainingen van Tenacity zijn specifiek ontwikkeld voor account- en senior managers in managed service organisaties. De trainingen zijn gericht op winstgevendheid, behoud en groei bij uw belangrijkste accounts. De accounts die het grootste deel van uw omzet vertegenwoordigen.

Centraal in onze trainingen staat het aanreiken en leren toepassen van de leidende principes die de basis voor ons Clients for life proces zijn.
Alle training worden verzorgd door een ervaren Tenacity partner.

De accountmanager als waarde-regisseur (4 dagen)

In de training De key accountmanager als waarde-regisseur leert je hoe de regie te nemen over de bereidheid van klanten om levenslang bij jullie blijven, meer voor te betalen dan bij de concurrent en daar nog tevreden over te zijn ook.

Alle commercieel succes draait om relevante waarde die de beslissers bij ieder individueel account ervaren. Dit is het domein van de accountmanager als regisseur van de waarde die de klant zoekt en de krijgt. Leer de best practices, de principes achter het Clients for Life® client for life process en ga actief aan de slag met je eigen accounts.

Klantbehoud en groei (2 dagen)

De training is een inleiding op de principes die klantbehoud en -groei drijven. Je leert, hoe klanten beslissingen nemen op basis van de waarde die zij ervaren en hoe jij deze ervaring effectief kunt beïnvloeden.

Na afloop ben je in staat om je positie in een samenwerking te analyseren en acties te formuleren om deze positie verder te versterken en uit te bouwen.

Deze training is een verkorte versie van de training ‘De accountmanager als waarde-regisseur’. De nadruk ligt op kennis en begrijpen.

Stakeholder management (2 dagen)

Dat relaties belangrijk zijn in accountmanagement zal iedereen onderkennen, maar hoe manage je relaties in complexe samenwerkingen waarin jij niet de enige bent die een relatie moet onderhouden, deze op verschillende niveaus aanwezig moeten zijn en jij voor de regie verantwoordelijk bent?

Je leert om relaties in complexe samenwerk te regisseren, op te bouwen, analyseren, verbeteren. Je leert om de risico’s van veranderingen in het Web of Influence® te neutraliseren en anderen te mobiliseren in de samenwerking.

Account planning (2 dagen)

Traditionele accountplannen zijn vaak een onnodige belasting. In de training accountplanning je werken een accountplan dat je nodig hebt in dagelijkse praktijk en met een inhoud die komt uit de dagelijkse praktijk. Geen ellenlange analyses over onze sterktes en zwaktes, maar de klant met zijn verwachtingen en doelen staat centraal.

In deze training maak je ook kennis met retentieplannen. Een plan dat je als accountmanager ontwikkelt ruim voordat het contract afloopt. Het bevat de te ontwikkelen waardepropositie en strategie voor behoud van een account.

Waardepropositie verbetering (2 dagen)

Klanten kiezen voor het voorstel dat in hun ogen de meeste waarde heeft. Dus de beste oplossing voor de laagste prijs. In de training leer je hoe je maximaal effectief kunt zijn om voor iedere prospect de meest aantrekkelijke propositie te ontwikkelen.

De training start met de fundamentele principes die klanten drijven om te kiezen voor een bepaalde (nieuwe) partner. Je leert hoe klanten beslissingen nemen op basis van de waarde die zij ervaren en hoe jij deze beleving van waarde effectief kunt beïnvloeden.

Directieworkshops

Directieworkshops zijn geen trainingen, maar hebben een besluitvormend karakter. De uitkomsten zijn van toepassing op de gehele organisatie en input voor de accountmanagers.

Right Clients Right Terms (2 halve dagen)

Dit is een teamworkshop voor de senior managers verantwoordelijk voor de commerciële effectiviteit van uw organisatie.

Welke klanten uw organisatie contracteert is sterk bepalend voor uw vermogen om klanten te behouden. Het heeft grote impact op de strategische richting en de winstgevendheid van uw organisatie. Dat is te belangrijk om alleen aan sales over te laten.

Als team stelt u criteria op waaraan (nieuwe) klanten moeten voldoen. Tevens ontwikkelt u in deze workshop een model waarmee uw salesorganisatie de nieuwe opportunities kan classificeren.

Lessons Learned (2 halve dagen)

Dis een teamworkshop voor de senior managers verantwoordelijk voor de commerciële effectiviteit van uw organisatie.

Lessons Learned is een bekend begrip, maar zelden op effectieve wijze toegepast. Met een sterk gestructureerd proces halen we boven welke 3 tot 5 redenen 80% van het verlies van klanten verklaren. Gezamenlijk identificeren we welke waarschuwingssignalen zichtbaar kunnen zijn in de praktijk en welke acties u van uw organisatie verwacht in deze situaties.

De uitkomsten zijn van toepassing op de gehele organisatie en input voor de accountmanagers.

Relevant Value (2 halve dagen)

Teamworkshop voor de senior managers verantwoordelijk voor de commerciële effectiviteit van uw organisatie.

Relevant Value is een proces dat u in staat stelt uw waarde propositie effectiever te communiceren en te ontwikkelen. De workshop stelt u in staat om van buiten naar binnen te kijken en te identificeren wat klanten zien als de kenmerken van uw organisatie die voor hen de meeste waarde hebben en welk beeld klanten idealiter zouden hebben, wanneer retentie ons doel is

Na afloop heeft u gezamenlijk bepaald op welke manier u de waarde van uw organisatie kunt versterken en effectiever kunt communiceren.

Online opleiding accountmanagement

Samen met Coles College of Business heeft Tenacity haar kennis en ervaring omgezet in een online opleiding in Accountmanagement. Coles College of Business is de business school van de Kennesaw State University. In grootte is dit de tweede business school in Georgia, USA met meer dan 6.000 studenten.

Wanneer accountmanagers deze opleiding volgen ontstaat er een gemeenschappelijke taal en een verantwoordelijkheid voor toepassen van het geleerde. Hierdoor kunnen organisaties enorm groeien in zowel klanttevredenheid als klantretentie.

Na afronding van de opleiding ontvang je als deelnemer een “Digital Badge” in Accountmanagement. Een digital badge is een nieuwe vorm van micro-accreditatie waarmee je opleidingsresultaten officieel valideert. De digital badge is zichtbaar te maken op je LinkedIn-profielpagina en andere sociale media.

Digital Badge in Account Management

De opleiding Accountmanagement is gebaseerd op Tenacity’s Clients for Life® client retention process. Het doel is om de achterliggende principes, de werking van de instrumenten en hoe deze samenhangen te begrijpen. Maar de opleiding legt de focus op het accountmanagement deel uit het Clients for Life proces:

1) Waardecreatie gebaseerd op klantverwachtingen.
2) Ontwikkelen van professionele relaties.
3) Managen van inhoudelijke expertise bij het leveren van diensten en het brengen van innovatie.

Wanneer u als manager meer wilt leren over de mogelijkheden van de opleiding in Accountmanagement en over de Digital Badge als nieuwe vorm van digitale certificering, klik dan op de button hier beneden. Je opent dan de website van het Tenacity Center for Account Management and Client Retention.